Dieta na lepszą cerę dla nastolatka

Okres dojrzewania to czas, kiedy wiele młodych osób ma poważne problemy z cerą. Jednym z rozwiązań, które warto zastosować w takiej sytuacji jest zmiana diety na zdrowszą. Prawidłowe odżywianie się pozwala na poprawienie stanu skóry. Dobrze zbilansowana dieta oraz wystarczające nawadnianie organizmu sprawią, że cera będzie świeża i gładka. Niezbędne mikroelementy, których trzeba dostarczyć organizmowi, to witaminy A, C, E, B i D, a także cynk, miedź, żelazo i selen.

Witaminy z grupy B łagodzą podrażnienia, zapobiegają nadmiernej produkcji sebum i powstawaniu zaskórnikom, a także zapewniają prawidłowe nawilżenie. Można je znaleźć w wątróbce, orzechach, jajkach, ziemniakach, roślinach strączkowych, pieczywie pełnoziarnistym i bananach. Witamina E opóźnia procesy starzenia się skóry, ma silne działanie antyoksydacyjne, co znaczy, że niszczy wolne rodniki. Jej źródłem są pestki dyni i słonecznika, kiełki, masło i miękkie margaryny, a także oleje roślinne tłoczone na zimno. Witamina C bierze udział w syntezie kolagenu i jest silnym przeciwutleniaczem, wzmacnia naczynia krwionośne. Witaminy C dostarczają brokuły, czarne porzeczki, kiwi, owoce cytrusowe i papryka. Witamina A opóźnia procesy starzenia się, wpływa korzystnie na wygląd włosów i paznokci. Występuje w wątróbce i jajach. Jako prowitamina A, czyli beta-karoten, znajduje się w czerwonej papryce, brokułach.