Dieta na pryszcze – jak pomóc dziecku?

Aby mieć piękną cerę, trzeba pamiętać o prawidłowej diecie każdego dnia. Niestety wszystkie niezdrowe przekąski bogate w nasycone tłuszcze i cukier będą się negatywnie odbijać na kondycji skóry. W okresie dojrzewania, kiedy szaleje burza hormonów, nieprawidłowa dieta będzie nasilać problemy skórne, w tym trądzik.

Co powinien zawierać jadłospis korzystny dla cery nastolatka? Selen jest niezbędny dla syntezy przeciwutleniaczy, chroniących czerwone krwinki i błony komórkowe. Znajduje się w drożdżach, produktach zbożowych, kukurydzy i rybach morskich. Kwasy omega-3 i omega-5 odpowiadają między innymi za prawidłowe nawilżenie skóry. Występują w tłustych rybach i olejach roślinnych. Likopen chroni przed szkodliwym działaniem promieniowania UV, które ma bardzo niekorzystny wpływ na kondycję skóry i przyspiesza procesy starzenia się. Jest to barwnik, nadający kolor czerwonym roślinom, na przykład arbuzom i pomidorom.

Oczywiście dziecko powinno unikać tłustych dań, słodyczy oraz jedzenia typu fast-food. Nie da się ukryć, że może być to dosyć dużym wyzwaniem dla nastolatka, zwłaszcza jeśli prowadzi bujne życie towarzyskie i często spotyka się z rówieśnikami. Mimo wszystko warto zainwestować czas w przygotowanie zdrowych dań, które dostarczą wszystkich mikroelementów niezbędnych dla dobrej kondycji skóry.