Jak zmniejszyć ilość cukru w diecie dziecka?

Cukier znajduje się w każdej kuchni. Jest dodawany do wielu potraw i produktów spożywczych, jednak spożywanie cukru w dużych ilościach ma niekorzystny wpływ na zdrowie. Dotyczy to także dzieci. Metabolizm dzieci jest zazwyczaj dużo lepszy niż dorosłych, co jednak nie znaczy, że mogą one konsumować duże ilości cukru. Na szczęście dostępne są różne alternatywne substancje słodzące. Jedną z nich jest cukier brzozowy, czyli ksylitol.

Przy stosowaniu słodzików w przypadku dzieci należy zachować bardzo dużą ostrożność. Na pewno jest to alternatywa dla cukru, którą można wziąć pod uwagę, trzeba jednak upewnić się, czy wybrana substancja jest bezpieczna dla malucha, od jakiego wieku można ją stosować oraz w jakich ilościach. Jednym z bezpiecznych słodzików jest ksylitol. Ksylitol to substancja pochodzenia naturalnego. Charakteryzuje się stosunkowo niewielką zawartością kalorii. Nie podnosi poziomu glukozy we krwi, w związku z tym stosowanie cukru brzozowego jest polecane cukrzykom i osobom zmagającym się z nadwagą. Ksylitol wytwarzany jest w niedużych ilościach przez organizm ludzki. Występuje w roślinach, na przykład kolbach kukurydzy, grzybach, jagodach, malinach. Ksylitol przeznaczony do celów spożywczych pozyskuje się zazwyczaj z kory fińskiej brzozy. W sprzedaży zazwyczaj dostępny jest w formie skarmelizowanego cukru, dodaje się go do past do zębów i miętówek.