Nadwaga u dziecka – co robić?

Nadwaga to poważny problem również u dzieci. Często rodzice wolą nie zauważać sytuacji, nadal na przykład panuje przekonanie o tak zwanym dziecięcym tłuszczyku, który sam zniknie, kiedy dziecko będzie rosło. Nic bardziej mylnego – dzieci z nadwagą zmieniają się zazwyczaj w otyłych dorosłych.

Większość osób, którym udaje się schudnąć, prędzej czy później wraca do swojej poprzedniej wagi, a nawet tyje jeszcze bardziej. Warto zatem zastanowić się w jaki sposób należy się odchudzać, żeby uniknąć tego niekorzystnego efektu. Jednym z podstawowych błędów popełnianych przez wiele kobiet jest zbyt szybkie odchudzanie. Paniom zazwyczaj zależy na jak najlepszych i jednocześnie najszybszych efektach. Oczywiście jest to złe podejście. Dobre diety opierają się wprawdzie na redukcji kalorii, ale nie są drastyczne i dostarczają organizmowi wszystkich niezbędnych składników pokarmowych. Jednocześnie warto pamiętać o aktywności fizycznej. Nie muszą to być forsowne ćwiczenia, wystarczy na przykład codzienny spacer. Taka aktywność nie tylko spala kalorie, ale także przyspiesza metabolizm, wspomaga usuwanie szkodliwych produktów przemiany materii, dodaje energii i poprawia samopoczucie psychiczne. W czasie odchudzania trzeba uzbroić się w cierpliwość, zbytni pośpiech zazwyczaj prowadzi do efektu jo-jo.