Owoce – ważny składnik diety

Dlaczego należy jeść owoce? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – są one doskonałym źródłem witamin i minerałów. Jednocześnie stosunkowo łatwo przekonać dzieci do jedzenia owoców, ponieważ zazwyczaj są one słodsze i smaczniejsze od warzyw.

Jakie owoce dawać dzieciom? W zasadzie wszystkie są dobre. Trzeba pamiętać, że niektóre owoce są stosunkowo kaloryczne i zawierają dosyć dużo cukru. Jest to prawdziwe między innymi o bananach, winogronach i ananasach, dlatego należy je podawać dzieciom w umiarkowanych ilościach. W przypadku mniej kalorycznych owoców takich jak jabłka, nie trzeba wprowadzać aż takich ograniczeń. Latem warto korzystać z bogactwa smacznych, świeżych owoców sezonowych takich jak różnego rodzaju jagody, maliny i truskawki. Są one świeże, smaczne i doskonale nadają się do przygotowywania smacznych deserów dla całej rodziny.

Zimą można natomiast dawać dzieciom owoce cytrusowe takie jak cytryny, pomarańcze i grejpfruty, ponieważ są one bardzo dobrym źródłem witaminy C, która będzie chroniła przed przeziębieniami. Sok z cytryny można stosować jako dodatek do herbaty, a także do różnych deserów. Warto wyrabiać w dzieciach nawyk jedzenia owoców, który zostanie na całe życie. Dzięki temu nie będą miały problemu z podejmowaniem właściwych decyzji dotyczących diety i zatroszczą się o swoje zdrowie.