Owoce zamiast słodyczy

Chyba nie ma dziecka, które nie lubi jeść słodyczy. Słodkie przekąski to wielka pokusa dla młodszych dzieci, ponieważ nie potrafią one jeszcze tak dobrze kontrolować tego, co robią. Oparcie się cukierkowi lub czekoladce to dla malucha znacznie większy wysiłek niż dla dorosłego. Jednocześnie nie da się ukryć, że zbyt dużo słodyczy prowadzi do nadwagi, nawet u dzieci z najlepszym metabolizmem.

Faktu, że dzieci lubią jeść słodkie rzeczy, raczej nie zmienimy, jednak możemy zatroszczyć się o to, żeby ich przekąski i desery były zdrowsze. Jako alternatywę dla słodyczy warto wykorzystać przede wszystkim owoce. Są one słodkie, jednocześnie zawierają wiele cennych witamin. Oczywiście także z owocami nie można przesadzać. Trzeba pamiętać, że niektóre z nich, na przykład banany, winogrona i ananasy są również dosyć kaloryczne. Ilość owoców w diecie powinna być więc dopasowana do wieku dziecka oraz jego zapotrzebowania kalorycznego.

Z owoców można przygotować wiele zdrowych, pysznych i jednocześnie niskokalorycznych deserów. Warto połączyć je na przykład z jogurtem lub galaretką. Dodanie owoców do słodkich deserów takich jak lody, zwiększy objętość porcji i jednocześnie nie podniesie za bardzo jej kaloryczności. Oczywiście nie trzeba całkowicie wykluczać słodyczy, jednak nie powinno się jeść ich codziennie.