Prawidłowa dieta dziecka

Nieprawidłowa dieta ma negatywne konsekwencje dla zdrowia. Dotyczy to nie tylko dorosłych. Łatwo zapomnieć o negatywnych skutkach nieprawidłowego odżywiania się u dzieci, ponieważ na konsekwencje takich błędów trzeba często czekać latami. Nie zmienia to jednak faktu, że niezdrowe jedzenie odbija się niekorzystnie na rozwoju dziecka.

Jak powinna wyglądać prawidłowa dieta dziecka? W zasadzie nie różni się ona w dużym stopniu od diety dorosłego. Warto pamiętać, że dzieci mają większe zapotrzebowanie na niektóre mikroelementy, na przykład wapń i witaminę A. Ważne jest także to, że niedobory mikroelementów będą miały poważniejsze konsekwencje przypadku dzieci niż u dorosłych, co wynika z faktu, że dzieci intensywnie rosną i szybko się rozwijają. W związku z tym pojawia się jeszcze jedno zagrożenie. Wiele produktów spożywczych dla dzieci jest dodatkowo wzbogacana witaminami i minerałami, np. witaminą D, która jest niezbędna dla prawidłowego transportu wapnia do kości. Jeśli dodatkowo będziemy podawać dziecku suplementy, możemy doprowadzić do tego, że dostarczymy zbyt dużej ilości niektórych mikroelementów, które mogą stać się toksyczne.

Warto pamiętać, że najlepszym źródłem witamin i minerałów są owoce i warzywa, które powinny znaleźć się w jadłospisie dziecka każdego dnia. Wszystkie posiłki powinny zawierać porcję warzyw lub owoców. Owoce doskonale sprawdzą się jako alternatywa dla słodkich deserów.