Słodziki w diecie dziecka

Cukier ma niekorzystny wpływ na nasz organizm. Nie tylko dostarcza pustych kalorii, które powodują przybieranie na wadze, ale powoduje również inne skutki niekorzystne dla zdrowia. W takiej sytuacji trudno się dziwić coraz większej popularności jaką cieszy się stosowanie różnego rodzaju słodzików. Jak wygląda sytuacja w przypadku dzieci? Czy można bezpiecznie podawać im różnego rodzaju słodziki? Na pewno warto dowiedzieć się jakich substancji można używać i w jakich ilościach, żeby nie spowodowały negatywnych skutków.

W przeciwieństwie do cukru słodziki zawierają bardzo mało kalorii, a często nie mają ich w ogóle. Z tego powodu po takie produkty bardzo często sięgają osoby, które się odchudzają lub chcą utrzymać idealną wagę. Jednocześnie ze względu na małą zawartość kalorii słodziki polecane są osobom cierpiącym na cukrzycę. Trzeba jednak brać pod uwagę, że niektóre z takich substancji mogą również mieć niekorzystny wpływ na zdrowie, zwłaszcza jeśli przekroczymy rekomendowaną ilość danej substancji. Każdy słodzik powinien mieć określone maksymalne dzienne spożycie. Jednocześnie przestrzeganie takiego zalecania może być skomplikowane, ponieważ tego typu substancje są dodawane do bardzo wielu popularnych produktów takich jak płatki śniadaniowe, słodkie napoje, a także przetwory owocowe, aby zmniejszyć ich kaloryczność.