Tłuszcze – dlaczego są ważne w diecie dziecka?

Nie wszystkie tłuszcze są zagrożeniem. Niektóre mają bardzo dobry wpływ na organizm i są niezbędna dla zachowania zdrowia. Do najzdrowszych zalicza się głównie tłuszcze nienasycone, które pomagają w utrzymywaniu prawidłowego poziomu cholesterolu oraz wzmacniają odporność organizmu.

Tłuszcze pełnią wiele ważnych funkcji w organizmie. Dostarczają energii, ale także umożliwiają transport witaminy D, K, E i A. Są konieczne do syntezy enzymów i hormonów. Mają wpływ na prawidłową pracę mózgu i wzmacniają układ immunologiczny. Należy jednak wybierać przede wszystkim zdrowe tłuszcze nienasycone, które można znaleźć w produktach roślinnych i rybach. Tłuszcze nasycone pochodzenia zwierzęcego mają niekorzystny wpływ na organizm.

Z tego powodu warto zadbać, żeby w diecie dziecka znalazło się odpowiednio dużo zdrowych tłuszczy. Niestety trudno przekonać maluchy do jedzenia sałatki polanej oliwą z oliwek, ale być może uda się włączyć do ich diety same oliwki. Innym rozwiązaniem jest także częste jedzenie ryb – ryby są doskonałym źródłem cennych kwasów tłuszczowych, które poprawiają odporność i wzmacniają organizm. Warto także pamiętać, że tłuszcze mają kluczowe znaczenie dla właściwego funkcjonowania mózgu, na przykład mogą wpłynąć na poprawę koncentrację w czasie odrabiania lekcji oraz nauki.