Witamina C – ważny składnik diety dziecka

Organizm ludzki nie może magazynować witaminy C, dlatego codzienny jadłospis powinien w całości zaspokajać zapotrzebowanie na tę ważną substancję. Bardzo dobrym źródłem witaminy C jest cytryna, kiwi, czarna porzeczka, mandarynki, natka pietruszki, jarmuż i czerwona papryka. Najlepiej jeśli produkty zawierające tę witaminę będą znajdować się w każdym posiłku, ponieważ jest ona na bieżąco usuwana z organizmu wraz z moczem

Witamina C ma kluczowy wpływ na nasze zdrowie. Dotyczy to także dzieci, które są dużo bardziej narażone na negatywne konsekwencje niedoborów witamin i minerałów. Systematyczne suplementacja witaminy C to jeden z najlepszych sposobów na poprawienie odporności zarówno u dzieci jak i u dorosłych. Ponieważ jest ona na bieżąco wydalana przez organizm wraz z moczem, nie ma ryzyka, że zostanie przedawkowana.

Na rynku dostępnych jest bardzo wiele suplementów z witaminą C przeznaczonych dla dzieci. Trzeba jednak pamiętać, że najlepszym rozwiązaniem jest po prostu włączenie do diety dziecka odpowiedniej ilości warzyw i owoców, które są doskonałym źródłem tej substancji. Oczywiście zachęcenie małego niejadka do zjedzenia porcji brokułów lub szpinaku może być wyzwaniem. Z tego powodu wielu rodziców wybiera łatwiejsze rozwiązanie jakim jest stosowanie suplementów diety, np. w postaci cukierków.